No Worries! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu No Worries! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

No Worries!

Door: doriancomperen

Blijf op de hoogte en volg Dorian

08 Februari 2012 | Australië, Cairns

Hee allemaal!!

Het is hier echt het land van de no worries, heerlijk! Het is zo genieten! We zijn ondertussen beland in Cairns waar we eerst een pub crawl (kroegentocht) hebben gedaan; lekker veel mensen ontmoeten, spelletjes gedaan en lekker een biertje gedronken:) Aussie Aussie Aussie, oi oi oi!!!

We zijn naar de great barrier reef geweest, wow! Het koraal en de vissen zijn hier zo dichtbij! Net een acquarium waar je in zwemt. We hebben hele mooie onderwater foto's gemaakt van het koraal in alle mogelijke kleuren en de vissen, hele grote: oa Nemo!! We found him:) Jammer dat we geen schilpadden hebben gezien, maar je kunt ook niet alles hebben he!

Ook hebben we een bezoekje gebracht aan het regenwoud: Daintree forest and cape tribulation. Ook weer echt super mooi!! Alles groen, en die geur en dat water. Het is regenseizoen maar het regent niet, dus het is super heet daar.. Daarom ook geen krokodillen en schildpadden gezien die er anders wel liggen en dat ondanks de dode koe die er lag om ze te lokken (Stonk!)
Ook een Durian (is een vrucht) ijsje geprobeerd, maar dat was niet zo succesvol: jakkes! Ze vertelde: it smells like hell and taste like heaven, maar dat viel dus een beetje tegen!

Vandaag naar Fitzroy island geweest, over een paradijs gesproken! Echt heel tropisch, wit strand, blauwe zee, palmbomen, kokosnoten en een veel en grote salamanders en hagedissen, en bijna niemand daar! Chill!! :)

Ennn.. We hebben huisvesting in Clayton (Melbourne). Het huis is op 400 m lopen van de uni af en goedkoop voor de begrippen van hier. Want het is hier zoooooooo duur. Duss mocht je een goed doel willen sponseren: mijn bankrekening accepteert alle giften;) Maar de huisbaas is een Aziaat en die zeggen nou eenmaal altijd ja, dus na het bezoekje afgelopen vrijdag wisten we eigenlijk nog niks. Net even gebeld en we hebben de kamer nu echt! :) :)

Daarnaast.. even voor de Brabanders of ieder ander die deze vraag kan beantwoorden: hoe schrijf je en wat betekent navanant? Ik gebruik het namelijk best vaak maar weet niet precies wat de betekenis is en hoe je het schrijft en Annemiek is benieuwd..;)

Alweer onze laatste avond in Cairns welke we gaan afsluiten met een pub crawl:) Morgen gaan we naar Mission Beach!

Liefs!

• 08 Februari 2012 - 10:21

Saskia:

oh Dorian, prachtig verhaal! Zet er maar eens wat foto's op! En hihi, ik hoor het je al zeggen: na-venant (ofzoiets!), maar volgens mij is het: Dat kost na-venant niks, dan wil je zeggen dat het gezien de omstandigheden bijna niets kost ;) We mailen! Xx

• 08 Februari 2012 - 10:50

Gaby:

Leuk verhaal Dorian! :D Ik heb me ingeschreven voor de mailinglist, dus ik blijf op de hoogte! Super interessant, je hebt al heel wat toeristische hoogtepuntjes gezien! Ik ken ze van de foto's, zijn inderdaad prachtig!

Enne.. ik heb het even opgezocht:

navenant
    na - ve` nant («Frans) bijwoord 1 naar gelang, naar verhouding; 2 Zuid-Nederlands volgens, afhankelijk van: navenant de prijs

veel plezier in Mission Beach :D

• 08 Februari 2012 - 11:05

Ria En Peter:

Fijn te lezen dat jullie zo genieten en straks een onderkomen hebben in Melbourne. Jullie maken ons jaloers met de beschrijving van hetgeen daar te zien en te beleven is. Hier is het iets minder warm; misschien is er zondag a.s. een Elfstedentocht! Navenant is volgens mij niet typisch Brabants. Het heeft de betekenis van: vergelijkbaar, overeenkomstig, naar verhouding.
    Liefs vanuit Diessen.

• 08 Februari 2012 - 12:00

Laura Van Opstal:

Hey Dorian, Volgens mij heb je het prima naar je zin daar in Australië :). Ben erg jaloers, haha! Geniet nog van je rondreis, en veel succes met je onderzoek in Melbourne!!! Groetjes Laura

• 08 Februari 2012 - 13:29

Barbara:

wooow, klinkt suuuuupergaaf!! heb wel een beetje jaloerse gevoelens hoor;)

maar heeel veel plezier en heb mezelf ook op de maillinglist gezet!

xx

• 11 Februari 2012 - 16:11

Wim En Nellie:

Leuk dat we jullie zo kunnen volgen.Geniet maar van alles wat jullie meemaken en zien want zoiets blijft je leven bij.groetjes