Vele potjes geluk! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu Vele potjes geluk! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

Vele potjes geluk!

Door: doriancomperen

Blijf op de hoogte en volg Dorian

28 Maart 2012 | Australië, Clayton North

Wat hebben we toch steeds een potje geluk met het plannen van onze activiteiten!
Op de een of andere manier belanden we steeds op de goede plek op het goede moment.
Zo ook weer dit weekend. Gaan we naar Sydney als het regent in Melbourne en de zon volop schijnt in Sydney en de Blue Mountains en dat na een periode dat het daar zo ongeveer constant bewolkt was en veel heeft geregend.

Maar eerst over vorig weekend, wat in het teken stond van de kleuren rood, zwart en vooral GROEN!
We zijn namelijk naar een footy game geweest, een soort combinatie tussen rugby en voetbal. Het team wat wij hebben gesupport was de Essendon Bombers, in de kleuren zwart en rood en met de meest lachwekkende clubsong (check youtube). Na een overduidelijke winst tegen de Brisbane Lions konden we de overwinning gaan vieren in de volgende kleur: groen! Het was namelijk St Patricksday! Dat is een Ierse feestdag die we ook in Nederland zouden moeten introduceren! Erg gezellig, iedereen in het groen gekleed en drinkt Guiness of anders groen bier! Uiteindelijk in een club beland, genaamd The Deck. En dat is dus een club midden in Melbourne op het dak van een of ander hoog gebouw. Dan sta je dus te dansen met een super mooi uitzicht van nachtelijk Melbourne! :D (goede plek, goed moment)

Zondag naar een festival in Oakleigh geweest, een dorpje in de buurt. Heel veel leuke bandjes, lekker eten van allerlei culturen (ook poffertjes ^^).

Na 2 dagen op de uni zijn we 4 dagen naar Sydney geweest! En het weer was dus echt perfect! De hoogte punten: Harbour bridge, Opera house (echt lelijk van dichtbij!), sydney tower, een huwelijksaanzoek met een vliegtuigje in de lucht geschreven: Will you marry me?, Bondi beach incl. lifeguards, Manly beach, straattheater en veel leuke pubs! The blue Mountains waren echt geweldig! Als het mistig is kan je daar bijna niks van zien, dus we hadden echt geluk! Veel tochten gewandeld, onder watervallen gestaan op 10cm van een behoorlijke afgrond, wat een vrijheid voel je dan! Super!
Onze Ierse reismaat uit Cairns weer ontmoet die ons meenam naar een pub zonder naam, in een vaag steegje, waarvan je dekt, waar gaat dit heen? Kom je in een super mooie bar, met een muur vol verschillende drank om daar de meest mooie cocktails mee te maken!(goede plek, goed moment)De laatste nacht zijn we meteen vanuit de kroeg naar het vliegveld gegaan, om daar na veel verwarring en stomheid het vliegtuig te missen, oeps! (goed moment, verkeerde plek :( En we wilde zo graag slapen!!! Maar uiteindelijk weer veilig terug in Clayton na een geweldige trip!

En ja, er moet ook nog gewerkt worden hier in Australië! De eerste interviews zijn afgenomen en voor mij beginnen de observaties en het afnemen van de testen volgende week. Annemiek moet wachten tot de 2 weken durende paasvakantie voorbij is voor ze hiermee kan beginnen. We mogen bijna alles van de dataverzameling zelf doen dus dat is echt top! Naast dataverzameling is het schrijven in volle gang! Dus ook dat loopt allemaal:)

Cheers!

• 28 Maart 2012 - 14:42

Ruth:

Hey!

Wij zijn allemaal jaloers denk ik!!!
    Maar wij hebben gelukkig inmiddels ook alweer twee weken zon!!!
    Ook een beetje geluk voor de thuisblijvers dus :).

Geniet er nog van daar en ow ja werk ze ook nog (je zou bijna vergeten dat jullie daar ook nog iets doen voor PWO haha ;).

Liefs,
    Ruth

• 02 April 2012 - 09:12

Emma:

HAHA XD. Iedereen die ik ken die in het buitenland zit wil St. Patricksday invoeren in Nederland :-). Mooi verslagje Dorian!

• 04 April 2012 - 03:48

Eef:

Jaaaaa, wat is sydney toch een gave stad he. bondi rescue is hiero weer begonnen dus ik zal extra goed kijken door welke lifeguard je je rug in hebt laten smeren. haha
    en in the blue mountains ook the leura track gedaan? ... zucht 1 van de mooiste wandelingen in mijn leven. tis alleen sund van die k*t trap naar de zusjes.
    Nou Dorian, geniet nog lekker van jullie laatste maand (tjeetje wa ga da snel he) down under en dan hurry up met je fotoboek(en).
    groetjes Eef (en de rest van het zooitje)
    enne uluru ok nog in de planning? als je de kans krijgt zeker doen!