Dikke kop! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu Dikke kop! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

Dikke kop!

Door: doriancomperen

Blijf op de hoogte en volg Dorian

24 April 2012 | Australië, Clayton North

Over 9 dagen is het alweer zo ver: ik zal jullie moeten voorstellen aan een nieuwe ik. Het vakantiegevoel van de afgelopen 3 maanden is duidelijk te zien aan mijn dikke kop. Maar goed, genieten doen we!

Vorig weekend gingen een weekendje Melbourne doen, om dan ook echt alle toeristische attracties gezien te hebben. Vrijdag hadden we een hostel geboekt in St. Kilda om daar ook eens lekker te gaan stappen. Na de lekkerste cheesecake ooit: Timtam cheesecake begon onze kroegentocht. Zo hebben we Jenga en vier op een rij gespeeld in de kroeg, gedanst op live-muziek, uit emmertjes gedronken en beland bij de Mac. Wel weer heel toevallig, zijn we 1 avond in Brisbane geweest en 1 avond in St. Kilda, komen we daar een kerel tegen van die ene avond in Brisbane. En dat in dit grote land. Helaas worden ook Aussies agressief van alcohol en waren we getuigen van een vechtpartij. En nee, een meisje die er tussen gaat staan helpt ook niet, maar goed geprobeerd Annemiek!

Op zaterdag gingen we een kijkje nemen van Melbourne op een hoogte van 297m, verdieping 88 van de Eureka tower. Dit was weer een gave ervaring en leverde ook weer wat mooie foto’s op. Rond lunchtijd werden we verwelkomd in de Bohemian! Een heerlijk cafeetje aan de Yarra river, met de lekkerste Sangria ooit! Wat hebben we het toch goed! Rond half 6 zijn we teruggekeerd naar het Eureka deck om daar te genieten van de fel geel/oranje bal die langzaam naar beneden zakt in een paars/oranje/rode/gele lucht! Lampjes die langzaam een voor een aan gaan, sterren die te voorschijn komen, het verkeer wat een lange slinger van lampjes vormt, wow! Lekker wat gegeten en genoten van de vele straatartiesten op Southbank, langs de Yarra river, met een lekker biertje! :)

Op zondag hebben we mogen leren wat de formules zijn om te bepalen hoe lang het touw moet zijn om iemand op te hangen, werd ons verteld over Ned Kelly, de Robin Hood van Australië, en mochten we ervaren hoe het is om zelf in de cel te zitten. The Old Melbourne Jail is een oude gevangenis wat nu een toeristische trekpleister is. Best creepy om een strop en voorwerpen om iemand te pijnigen te zien die echt zijn gebruikt! Na deze informatieve ochtend, hebben we nog lekker een koffiegedronken en churros gegeten met onze huisgenoot en zijn we daarna de botanic gardens in gedoken om te picknicken met onze huisgemaakte pastasalade: heerlijk!
Afgelopen weekend zijn we naar Phillip Island geweest, een eiland op zo’n anderhalf uur rijden van Melbourne wat vooral bekend staat om de Pinguïnparade. Maar die was pas tegen zonsondergang dus eerst naar de chocoladefabriek!!! :) :) :) Hier werd uitgelegd hoe chocolade wordt gemaakt, kon je spelletjes doen om chocolade te winnen ;), je eigen figuren maken van chocolade, op de foto met chocolade, was er een chocoladeval, schilderijen van bonbons ‘en chocolade proeven! Na ons ziek te voelen van de chocolade kon onze reis verder gaan naar Churchill Island (een eilandje boven phillip island) voor een historisch park met huisjes in oude stijl en dieren (niet heel erg boeiend). In het koalaconversation mochten we weer wat koala’s, walibies en mooie bomen spotten. Op zijn Aussie’s hadden we een lekkere lunch gemaakt met hamburgers welke we op een picknickplaats met openbare bbq aan zee hebben opgegeten:) (Echt op zijn Aussie doe je dit met worstjes maar die vinden wij hier niet zo’n succes;). En dan via het Nobbiespark waar je zeehonden kan spotten en kan genieten van een mooi uitzicht op naar de Penguinparade! Hoe cute kan het zijn. 1800 zwart-witte waggelende beetjes die in hele groepen de zee verlaten op zoek naar hun nestje. Nog even vechten om hun plekje, en dan kunnen rusten gedurende de nacht om de volgende dag weer vol energie te kunnen jagen op vis. Hier mocht je geen foto’s van maken, om de beestjes niet af te schrikken dus helaas voor jullie zullen jullie het met mijn verhalen moeten doen wat betreft te penguins;).

Zondag, stond onze wine-tasting in de Yarra Valley op het programma. We hadden 3 wine-tasting dus we dachten zo’n 9 (wit-rose-rood bij elke boer) wijnen te proeven, maar dit waren er enkele meer :). Na een super mooie rit in de bus (weer hele andere natuur: Bergen, groen, hoge bomen, en natuurlijk druif-plantages), en puffing billy gezien te hebben (de 2e oudste stoomtrein ter wereld), hadden we een lekkere lunch en mochten we de eerste wijnen proeven. Op de tweede proeverij werd ons uitgelegd hoe je eigenlijk een wijn moet proeven;) Ook best handig om te weten op een wijnproeverij! Bij de derde wijnboer vonden we onze wijn, heerlijk! Dus maar een flesje meegenomen! Bij de kassa stond een lijstje met de beschrijving van de wijn: een hit in Holland. Toch fijn om te weten dat we typische Hollanders zijn net voor we terug gaan!

Nog 1 week op de uni te gaan en een tripje naar Tasmanië voor we weer terug moeten naar Holland. Ben me vast mentaal aan het voorbereiden op: zelf de boodschappen in je tas te moeten doen na de kassa, niet zomaar een kangaroe te kunnen spotten, geen timtam koekjes meer, geen mooie dollars meer in mijn portemonnee, een biertje dat 2 euro kost ipv 7 dollar, fietsen, autorijden aan de rechterkant (en dus ook aan de andere kant instappen), uitgaan op gympen, kou en regen, wijn in een fles gemaakt van druiven ipv visseneieren en melk, bier met schuim, koffie!!, geen ijsjes meer van 30cent bij de Mac, saxofoon spelen, dansen, studeren, sporten, gezond eten, bankhangen met de tv aan, een bed zonder wieltjes (die dus rol bij elke beweging te je maakt), zuurkoolschotel van mam, leuke avondjes met mijn vrienden en familie, werken, weer kunnen kiezen uit mijn hele kledingkast, en vooral afkick verschijnselen van Annemiek.

Cheers!
Do

• 24 April 2012 - 06:45

Nicoline:

Hey Dorian!
    Kom je al weer bijna terug? Is het allemaal zo snel gegaan, poeh! Ik was er echt van overtuigd dat je eind mei pas terug zou komen (wat je volgens mij helemaal niet erg had gevonden ;) ), maar die paar maandjes gaan toch sneller dan gedacht.
    Het klinkt alsof je een super tijd hebt gehad! Al die mooie natuur, die leuke beesten en mooie ervaringen :)
    Is je stage zelf ook goed gegaan? Het zou toch wat zijn als je daarvoor nog een keer terug moet ;)

veel plezier nog de laatste dagen!
    Xx nicoline

• 24 April 2012 - 07:24

Elsemieke:

Hahaha. Super leuk stukje Dorian. Herkenbare dingen dat afkicken als je weer back bent in Nederland, maar nu nog niet aan denken. Ik kom jou & Annemiek verwelkomen @ Schiphol volgende week!

Dikketoet

• 24 April 2012 - 15:11

Lotte:

Man-man ik heb echt genoten van je verhaal! (Zoals altijd komen de herinneringen weer boven) De timtam cheese cake is echt hemels! haha!
    En ook het stappen klinkt heel herkenbaar :)!
    Geniet nog van je laatste tijd en vooral van Tasmanie! Want dat is zo mooi!

Groetjes,
    Lotte

• 24 April 2012 - 15:13

Lotte:

En oja Dorian, ik dacht na het australie avontuur ook écht dat ik 10kg aangekomen zou zijn! Dat kon haast niet anders met ons eet- en drinkgedrag!
    Maar ik was zelfs 2 kilo afgevallen! Dus ook voor jou is er nog hoop ;)

• 01 Mei 2012 - 19:54

Teun:

Geniet van je laatste uurtjes in het geweldige Australië:) Wel fijn dat ik je donderdag weer in reallife kan zien:) Jolien en ik wachten je 's middags op in Diessen:)