Today I am so happy! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu Today I am so happy! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

Today I am so happy!

Door: doriancomperen

Blijf op de hoogte en volg Dorian

10 April 2012 | Australië, Clayton North

Vorig weekend hebben we genoten een aantal dingen wat Melbourne te bieden heeft. Vrijdag lekker naar St. Kilda geweest om daar onder het genot van een wijntje de zonsondergang te bewonderen :)!

Zaterdag stond Melbourne zoo op het programma, leuk, maar het blijven dieren in kooitjes. Wel grappig om te zien hoe snel ouders hun kinderen wegtrekken als 2 apen de liefde gaan bedrijven;) ’s avonds was er een verjaardagsfeestje van een vriend van een huisgenoot van ons. Dit was een half Afrikaans, half Australisch feest dus veel eten (pies) en balen dat ik Afrikaanse kont heb! Men, die kunnen dansen! Zondag zijn we naar Dandenong Ranges geweest, een national park om daar de 1000 steps track te doen. En ja, dat zijn veel traptreden! Wel erg mooi, en kangaroes zien in real life is echt veel beter! Slimme Do besloot nog te willen hardlopen op maandag en dinsdag en op woensdag kon ik geen stap meer verzetten: SPIERPIJN!!!!

Goed, op donderdag was het nog heel lekker weer in de avond en om daar optimaal gebruik van te maken zijn we naar St. Kilda gegaan, om er achter te komen dat een van onze huisgenoten een wegpiraat is, pinguïns te spotten, mijn slippers het doodvonnis te geven en om een lekker biertje te drinken!

Good Friday is hier echt een belangrijke dag, en zijn ook alle winkels gesloten! En toch ging ik op flipflop jacht! En ja hoor, mission is possible, je wil alleen niet weten hoe;) haha! In de avond hadden we een lekker etentje met de huisgenoten. Iedereen had weer wat lekker gemaakt en onze truffeltaart viel goed in de smaak!

Zaterdag waren we uitgenodigd voor een lunch bij Dennis en Angelika (onze supervisors) thuis, samen met Anneke en andere PhD students en broer/partner/kinderen. Dat werd paaseieren zoeken, tractor rijden en hangmat duwen in ruil voor paaseieren voor de kinderen en voor de rest veel eten en vooral veel wijn!

Op zondag vertrokken we naar Gippsland, samen met onze wegpiraat huisgenoot. We hadden hem op een tactische manier verteld dat hij beter niet kon rijden deze trip, ofja eigenlijk gewoon gezegd dat het niet mocht;) Boven verwachting mooi! Zo kan ik de trip wel omschrijven! Heel veel wildlife gezien: wombats, emus, heel veel kangaroes en walibies! (Nu staat alleen de slang nog op het lijstje). En Tidel River and Squeeky beach in Wilsons promotory park waren echt heel erg mooi! Zee, rivieren, bergen en heel veel groen! Dag 1 eindigde in Lakes Entrances waar we nieuwe namen hebben gekregen: Paul en Robert. (Ze hadden ons in een male dorm geboekt, ook goed!), waar we twee motorrijders (1 lifter en iemand die ook met mensen met een beperking werkt, erg interessant) en veel paashazen (die geloven dat ik uit Ierland kom) hebben ontmoet. Goed, om half 11 hadden we nog niet gegeten en het enige wat nog open was, was een of andere chique restaurant, duur maar erg lekker!

Op dag 2 zijn we naar de grotten in Buchan geweest: wow! Ik heb al veel grotten gezien maar deze waren echt heel mooi! Beetje jammer dat al die Chinezen toch alles willen aanraken terwijl dringend is gevraagd dit niet te doen! Op naar Snowy River national park! Een erg groot park met een hele mooie en grote kloof, met een rivier erin, veel dieren, en landschappen van uitgestrekt groen met koeien (kreeg ineens vage herinneringen aan Diessen), met bergen, regenwoud en wegen waar onze moeders liever niet op zou willen rijden: smal, slipperig, en met een mega grote afgrond naast je en dan ook nog met het idee dat er ieder moment een skippy aan kan komen hoppen! Respect voor de chauffeur! Omdat we bijna geen ontvangst hadden gingen we zelf maar liedjes zingen, waaronder, ik ben vandaag zo vrolijk;), vertaald, voor onze huisgenoot, today i am so happy! Dus.. Maar goed, na een lange dag, voornamelijk in de auto konden we dan weer heerlijk in ons eigen bed slapen!

En dan blazen we dit verhaaltje uit!
Liefs!