/ Yamas! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu / Yamas! - Reisverslag uit Clayton North, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

/ Yamas!

Door: doriancomperen

Blijf op de hoogte en volg Dorian

12 Maart 2012 | Australië, Clayton North

Ja ja, proost op zijn Grieks. Hoe kom je daar nou weer zou je denken;) Maar eerst wat andere updates;)

Onze eerste missie hier was om een dekentje te scoren voor op ons bed. En laten we nou een IKEA tegenkomen tijdens het hardlopen;) Best grappig, dus met dekentje en ijsje waren we weer goed geslaagd!

En hardlopen is mijn nieuwe sport, nooit gedacht dat ik het nog leuk zou vinden ook nog;) Je moet wat als je hier voor de sportschool per maand betaald als wat je in Nederland voor een jaar betaald. Maar ik zou bijna zeggen: Tilburg Ten Miles, ik ben erbij;)

Andere update.. Mijn rode krullen worden meer meer zichtbaar;) Heb soms de neiging om gewoon toch naar de kapper te gaan maar ik hou vol!

Nou genoeg over dat.. Vorig weekend zijn we Melbourne in geweest. Een hostel geboekt zodat we lekker konden stappen! We kregen meteen weer dat backpackers gevoel terug, heerlijk zeg! Dus lekker een biertje gedronken (Annemiek was erg blij met een van de bieren in het hostel: Grolsch) en daarna nog een andere pub in om te eindigen bij de Hungry Jacks om er daar achter te komen dat als je dan fastfood gaat eten je beter naar de Mac Donalds kan gaan!!
Maar goed, de volgende dag met onze brakke kop Melbourne verder verkennen als skittel red en green!
(Het regende dus hadden we hele mooie rode en groene ponchos gekocht;). Nog koffie gedronken met een van onze reismaatjes die we hadden ontmoet in Cairns! :) Gezellig!

Voor afgelopen weekend hadden we een auto gehuurd en zijn we (via Geelong) de Great Ocean Road gaan rijden: beautiful! De zee, de rotsen, de bomen (nooit gedacht dat je zo onder de indruk kan zijn van bomen), de watervallen in Lorne, de honderden koala's in Kennett River en richting de vuurtoren in Cape Otway, het prachtige regenwoud!, de stenen in de zee: twaalf appostelen, Gibson steps, the Arch, London Bridge & The Grotto!, de vele vele kangoeroe's (dood en levend), wallibies (met baby in de buidel!), schipwreck walk zonder schipwreck ;) Of te wel weer super veel gezien, veel verschillende natuur: van weide, naar uitgestrekte landschappen, naar regenwoud, naar rotsen en de zee.
Met de tip van Teun in ons achterhoofd, op zoek naar het goedkoopste hostel in Apollo Bay (een tuin met stacaravans). Daar kregen we weer de tip om te gaan eten in een bepaald eetcafeetje :Iluka! Erg lekker en gezellig en gerund door Griekse mensen. Daar blijven hangen, de Griekse volksdans staan dansen met oude Griekse mannetjes, heel veel dure, lekkere wijn aangeboden gekregen: Yamas! Uiteindelijk nog in de pub beland. Echt te grappig voor woorden! Ze waren helemaal onder de indruk van mijn danskusnten: You're a very good dancer! haha. Krijg je de volgende dag bij het ontbijt te drinken uit een mok met de tekst: A friend is someone who thinks you're a good danser. :) Snel vrienden gemaakt zo;)

Goed de volgende nacht streken we per ongeluk neer bij een festival in Port Fairy! Erg gezellig, allemaal bandjes, kraampjes, straattheater! Maar dat was is minder handig voor het vinden van een hostel, of te wel alles zat vol! Dat werd slapen in de car, een beetje creepy soms, erg koud vooral, maar ook wel grappig, blij dat onze moeders dit niet vooraf wisten, maar vooral: het had ook echt wat! Wel cool en we leven nog! :) Dus gelukkig kunnen we nog genieten van ons leventje in Ozzieland!

Enjoy the pictures!
Excuses voor dit betoog;)
And last but nog least, thanks voor jullie leuke reacties, het is leuk van jullie te horen! :)

Yamas!

• 12 Maart 2012 - 10:55

Ria En Peter:

Hoe noem je zoiets,......? Ogen uitsteken?
    Prachtig, zo'n vakantie, eh eh ... onderzoek doen in het buitenland. Dan zie je veel en doe je veel ervaring op. Geniet er van!!!