Possums! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu Possums! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

Possums!

Door: doriancomperen

Blijf op de hoogte en volg Dorian

27 Februari 2012 | Australië, Agnes Water

Dat hebben we de afgelopen dagen vaak gehoord. Onze gids sprak ons steeds aan met Possums. Waky waky possums! Fraser Island is het grootste zand eiland met het meeste water en de hoogste duinen ter wereld. Er leven de 7 meest giftige en dodelijkste slangen en de 13 meest giftige en dodelijkste spinnen en dingo's!! Het eiland maar bomen zichzelf in de fik steken, wat goed is voor de natuur. Het eiland waar een gaatje in de grond je wc is, en owee als je ws papier niet 50 cm onder de grond is! In de nacht komen er rangers dit controleren en de boete is behoorlijk hoog als je niet aan de eisen voldoet. Net als dat er geen enkel eten of wat dan ook in het kamp mag zijn wat niet is afgesloten, dit met het gevaar van de dingo's! Maar het is vooral het eiland van de horseflies, grote vliegen die steken! Die zijn er heel veel op Fraser Island! Zoveel dat iedereen constant aan het dansen is of in de auto of in de tent zit. Behalve in de avond, dan gaan ze weg:)
Maar balen zeg dat ik te jong ben om daar rond te knorren!! Echt super gaaf, los zand, plassen, het strand als de weg en dan in een 4WD! Heel veel mooie meren gezien, veel mooie natuur en dat alles met een hele leuke groep!
En je leert het hebben van een wc en een douche erg waarderen kan ik je vertellen!
De volgende dag, op naar Brisbane! Slechts 1 dag om Brisbane te verkennen maar dat was prima. Een lekkere koffie gedronken bij de Starbucks, wat geshopt, wat mooie gebouwen bekeken, South Bank gezien.
En dan is toch echt het moment aangebroken dat we terug naar Melbourne moeten en gelukkig dat we waren met onze goedkope shuttlebus tickets naar het vliegveld. Eenmaal aangekomen op het vliegveld konden we ons vluchtnummer nergens vinden op de schermen na een navraag werd het duidelijk: 'I think you're not going anywhere with this ticket', de vliegmaatschappij was 3 dagen ervoor failliet gegaan, sta je dan! Dus maar een nieuw ticket kopen! maar gelukkig konden we nog dezelfde dag vliegen en kregen we een lekkere brownie in het vliegtuig, als troost denk ik;)
In Clayton lekker ons huisje opzoeken, poetsen, kleren wassen een hoop boodschappen doen en onze huisgenoten leren kennen! De huisgenoten komen echt uit alle hoeken van de wereld en zijn echt hele leuke mensen. Zaterdag gaf de ene ons een lift naar de supermarkt, zijn we met de andere naar Melbourne geweest. Naar een orkest in de botanic garden echt heel gezellig! 40000 man met picknick kleedjes, wijntje, biertje, wat hapjes, heerlijk!
Vandaag eerste dagje op de uni, stelde nog niet zo veel voor. Er moeten nog wat dingen geregeld moeten worden, als een eigen sleutel voor ons kantoor, en toegang tot de bieb ed. Morgen gaan we echt van start, al zijn we wel al goed ingelezen, dat scheelt! :D

Vanaf nu heb ik weer mijn laptop, dus zal het contact wat soepeler kunnen verlopen!
Ook komen de foto's er zsm op te staan! :)

See you! x

• 27 Februari 2012 - 09:57

Suzanne:

Zo Dorin wat maak jij een hoop mee zeg! Fraser Island klinkt mooi maar ook een beetje eng! kan we voorstellen dat het lekker is om weer onder een echte douche te stappen. Wat leuk dat je zo'n aardige huisgenoten hebt! Veel plezier nog daar he, en natuurlijk succes met je werk :) gr. Suzanne

• 27 Februari 2012 - 11:59

Nicoline:

Hey Dorian, echt leuk om al je verhalen te horen. Heel toevallig was er een paar dagen geleden nog iets over de dingo's op Frasier Island op tv ;) Hopelijk heb je goed genoten en kun je nu lekker aan de slag met je stage. Maar vergeet natuurlijk ondertussen niet te blijven genieten :D
    Veel plezier nog! xx Nicoline

• 28 Februari 2012 - 10:52

Suzan:

Hee Dorian, Weer leuk om je verhaal te lezen herken alles van wat je schrijft! Fraser is mooi he? maar idd ook wel een beetje eng met al de slagen, spinnen, dingo's en die rot vliegen! Heel erg veel plezier nog verder en geniet van de mooie stad Melbourne! echt mijn lievelings stad hahahah! ben nu al weer benieuwd naar het volgend verhaal!!

• 07 Maart 2012 - 10:14

Thera En Perry:

Hallo daar aan de onderkant van de aarde.

Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt.
    Die grote glimlach is op de foto's niet van jullie gezichten te krijgen.
    Nou misschien even met die goedkope shuttlebus tickets.

We hebben net de foto's bekeken, wat is het daar mooi zeg.
    Bedankt dat we via de foto's ook mee kunnen rijzen.

Nu aan het werk, hopelijk blijft de glimlach dan ook.

Groetjes van de Koekenbakkers.