Lays paprika chips - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu Lays paprika chips - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

Lays paprika chips

Door: Dorian

Blijf op de hoogte en volg Dorian

30 Oktober 2013 | Chili, Santiago de Chile

Muchas gracias voor alle leuke en lieve reacties op de blog. Erg leuk!
De week na het bezoekje aan de Aconcagua kwam er weer ander bezoek uit Buenos Aires. Gezellige etentjes, en wijntjes volgde.. Voor het weekend stond een cabalgatas gepland: een paardrijd tocht door de bergen. Juist, Dorian op een paard had ik me ook niet voorgesteld, maar ik vond het ontzettend gaaf!! Super mooi was het ook weer! De tocht werd afgesloten met een asado en liedjes spelen en zingen rond het kampvuur en kijken naar de sterren op de berg :D Mooie dag!

Hierna volgde een week van hard werken, eerst voor de deadline voor het onderzoeksvoorstel en daarna een week met de begeleider vanuit Nederland de 2 onderzoeksprojecten voor hier uitwerken en eigenlijk staat er ook al weer 1 in de planning voor na dit schooljaar waar ook over nagedacht moest worden. Lange dagen, korte nachten, maar opgeschoten zijn we! De speekselverzameling gaat op een andere manier gebeuren en ook de vragenlijsten zijn behoorlijk aangepast. Maar dan kon het ook definitief naar de lokale ethische commissie om goedkeuring aan te vragen. Afwachten..

Komt dat even goed uit, konden we even bijslapen maar ook weer een stukje van de omgeving zien. Dit keer ging de tocht naar Santiago, de hoofdstad van Chili. Dit is zo’n 5 uurtjes rijden met de bus door het mooie Andes gebergte. Maar het kost je zeker zo’n 7 uur om er te komen, aangezien je ook nog door de douane moet, en dat gaat weer heerlijk tranquilo tranquilo. Maar ook altijd weer tijd voor een grapje. Allemaal achter een bankje staan met je tas, komen de hondjes even snuffelen, tas door de scanner, mister spierbundel moest al zijn eiwitrijk voedsel inleveren en de non in dit verhaal mocht haar tas openmaken op verdenking van drugs.. dus.. reis werd vervolgd.

De route door de Andes is ontzettend mooi, de natuur verandert langzaam van een droog en dor naar een steeds groener landschap met bloemen en bomen. Santiago zelf is ook weer een hele andere stad dan Mendoza, groot, ruim, druk, onderhouden wegen en gebouwen, alweer vervelende mannen en heel veel vis. Ook kun je duidelijk merken dat Chili een stabielere economie heeft ten opzichte van Argentinië. Vanuit Santiago zijn we naar Valparaiso en Viña del mar geweest, 2 kustplaatsen. Valparaiso bekend om haar gekleurde huizen en schilderingen, Viña del mar puur een badplaats voor rijke toeristen.. Maar heerlijk om even met de pootjes in de zee te staan! :)

Tsjaa de titel.. Ik hunker al een week naar Lays paprika chips en dus kwam ik niet veel verder dan dat;)

Saludos!

Dorita

• 30 Oktober 2013 - 20:14

Mam En Pap:

Hallo Dorian,

En weer neem je ons in fantasie mee door jouw beschrijvingen van je belevenissen.
    En die Lays ..... ik zal ze wel even als bijlage e-mailen :)

Groet,
    mam en pap

• 30 Oktober 2013 - 20:25

Elske:

Wauwie! Wat een prachtfoto's met die paarden zeg! Da's stiekem best leuk hè, paardrijden? ;)

• 30 Oktober 2013 - 20:50

Jill & Annemiek:

Geen nieuws voor ons, maar toch leuk om weer even wat van je te lezen..
    We willen even zeggen dat we van je houden en Annemiek zeurt over het feit dat Valparaiso bekenT staat om haar gekleurde huizen en schilderijen. Dus :)

Te queremos mucho! Un beso desde Nijmegen!

• 31 Oktober 2013 - 05:59

Marit:

Leuk om je verhaaltjes te lezen vanuit Indonesie! Jij zit nu helemaal aan de andere kant van de wereld haha. Als ik dat zo lees verlang ik ook weer terug naar Zuid-Amerika.
    Ga je ook nog naar Foz de Iguazu? Echt geweldig mooie watervallen, vooral de Argentijnse kant!