Hola! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu Hola! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

Hola!

Blijf op de hoogte en volg Dorian

15 September 2013 | Nederland, Nijmegen

Buenos dias!

Er staan me weer wat mooie reiservaringen te wachten waar ik jullie weer graag van op de hoogte houdt via deze site. Deze keer gaat de reis naar Zuid-Amerika. Eerst ga ik samen met Laura Peeters data verzamelen voor een onderzoek in een ziekenhuis in Mendoza, Argentinië. Het onderzoek gaat over de invloed van negatieve gebeurtenissen tijdens de zwangerschap op het stress niveau van het kindje. We zullen daarom cortisol (een hormoon) metingen gaan doen bij kinderen van 2 dagen oud. Ik ga specifiek kijken of het stressniveau verschilt voor kinderen van tienermoeders vs. volwassenmoeders.
Een tweede onderzoek wat ik ga doen gaat over kangaroo mother care, wat huid op huid contact tussen moeder en kind inhoudt. Dit fysieke contact stimuleert de ontwikkeling van het kindje en de band tussen moeder en kind waar voornamelijk te vroeg geboren kinderen profijt van hebben. Ik ga kijken welke factoren een rol spelen in de reden waarom moeders dit wel of niet doen, en hoop er voor te zorgen dat zoveel mogelijk moeders met een te vroeg geboren kindje dit gaan toepassen.

Na de kerst komt Liën Coolen, mijn huisgenootje, ons opzoeken en zal ik mijn reis met haar vervolgen. Eerst naar het zuiden van Argentinië, Patagonië, en vervolgens naar Chili, Boliva, Peru en Ecuador. Op 20 februari 2014 kom ik weer aan op Nederlandse bodem.

Genoeg ingrediënten voor weer een heleboel mooie ervaringen die ik met jullie mag gaan delen, aangevuld met weer fijne reactie van jullie!
Nog een week te gaan om nog wat voorbereidingen te treffen, afscheidsfeestjes te vieren en een tas in te pakken en ik ben klaar voor vertrek. Heb er zin in!!

Besos!
Dorian

  • 15 September 2013 - 21:30

    Heidi.:

    Ha rooie krullenbol

  • 16 September 2013 - 11:55

    Peter Comperen:

    Hallo Doortje,

    Ja, dan gaat het er nu echt van komen.Toch wel spannend. Vijf maanden ons Doortje missen! Gelukkig zijn de communicatiemiddelen dusdanig dat we ondanks de grote afstand elkaar op de hoogte kunnen houden van ons doen en laten.

  • 19 September 2013 - 11:37

    Mirte:

    Hee lieve Do,

    Ook al ben ik er niet echt mee eens ALWEER weg en ook nog eens Liën afpikken, het wordt vast en zeker een super ervaring. Morgen gaan we nog even flink genieten van jullie twee en verder skype, skype skype!!!

    Dikke kus
    Je huisgenoot die nu alvast begint met je missen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Dorian

@Uyuni, Bolivia

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 25308

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 Februari 2014

Zuid-Amerika

30 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Australië!

Landen bezocht: