Disfrutar! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu Disfrutar! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Dorian Comperen - WaarBenJij.nu

Disfrutar!

Blijf op de hoogte en volg Dorian

25 December 2013 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Na het mijn vorige bericht kreeg ik ook wat bezorgde reacties of ik toch ook nog tijd had voor wat leuke dingen. Soms was het even zoeken voor een moment, maar zeker zijn hier veel leuke dingen te doen!!
Het is alweer een tijdje geleden, maar op een van de zonnige dagen hebben we een bikes & wines tour gedaan. Of te wel alle Bodega’s op je dikke mountainbike een bezoekje brengen om te volgens hen lekkerste wijn te proeven. Lekker, veel lekkere wijntjes, fietsen, en biertjes om de smaak te neutraliseren om de wijntjes extra goed te kunnen proeven. En maar recht blijven fietsen :p

Ook zijn we nog naar Cordóba geweest, dit is een studentenstad op zo’n 10 uur van de bus van Mendoza. Deze stad staat dan ook vooral bekend om het nachtleven. En of, goed gebruik gemaakt van alle cumbia muziek, heerlijk! Maar ook stond mijn ontmoeten met Andrea op de planning, de gastmoeder van mijn lieve vriendin Annemiek tijdens haar verblijf in Uruguay een aantal jaar geleden. Fantastisch mens en een hele mooie, bijzondere kijk over de inhoud van het leven in Argentinië. Een heel bijzonder weekend was het!

Ook zijn we nog naar fiesta de la cerveza geweest, het bierfestival van Mendoza. Hier kon je de plaatselijke bandjes horen spelen en ook de cervezas artesenales, of te wel zelf gebrouwen biertjes proeven. En zo ontdekte we dat ze naast de wijn ook wel goede biertjes kunnen maken hier. Ook vals zingende mensen blijken hier in de smaak te vallen, en stoelen kunnen ook prima als paraplu gebruikt worden ;) Ach ja, waarom ook niet..

Ook heb ik een skydive gemaakt. Echt niet te beschrijven, echt ontzettend gaaf. Ik had verwacht dat ik het toch allemaal wel spannend zou vinden om het moment dat ik echt uit dat vliegtuig zou moeten springen, maar ik vond het allemaal maar super gaaf. Ik had ervoor gekozen om extra hoog te gaan zodat er een extra lange vrije val was, en ook heb ik wijn gedronken tijdens de sprong. Het is de enige plek ter wereld waar je dat kan doen, en ja als je dan in Mendoza woont, en boven alle wijnvelden hangt, dan ook maar proosten toch!! :D Het was een ervaring om nooit te vergeten, geweldig!

Ook hadden we nog een klein gaatje gevonden om naar Iguazu te gaan. Dit zijn watervallen op de grens tussen Brazilië en Argentinië. Heeeeeel mooi, heel veel mooie diertjes, tropisch klimaat wat ook garant staan voor veel zweten, maar omdat je zo ongeveer tussen de watervallen staat heb je genoeg afkoeling! In de buurt, op de grens van Brazilië met Paraguay is de op een na grootste dam van de wereld, de Itaipu dam. Goed voor 80% van de energie voorziening van Paraguay en 20% van Brazilië. Samenwerking tussen landen is heel knap hier, net als het milieubewustzijn en ook de hulp van God werd tijdens de rondleiding vol trots verteld. Maar naast al het moois in Iguazu stond een iets heel moois om me te wachten daar. Liën was daar namelijk! Happily together mochten we van Iguazu genieten en vanaf nu mogen we nog heel veel mooie dingen gaan zien, beleven en ervaren. Perfecto!!

Ojaa.. het is kerst natuurlijk. Beetje rare ervaring nu. Het is hier 35 tot 40 graden elke dag, en de stroom valt geregeld uit omdat te veel mensen de airco aanhebben staan. Typisch Argentinië, heerlijk! Verder is het hier een groot familie feest met cadeautjes, vuurwerk, wijn en veel eten. Feliz navidad!

Besos!
Dorita

  • 27 December 2013 - 10:53

    Jolanda Coolen:

    super <3
    heel veel plezier samen

  • 30 December 2013 - 17:17

    Mirte:

    Hee lieve Do en Lien!

    Hoe is die daar? Ik heb even tijdelijk geen internet op de telefoon omdat ik nu dus in Rwanda zit dus waarschijnlijk een hoop berichtjes gemist! Wat een top verhaal weer en wat maak je een boel mee! Ik ben jaloers! Hier in Rwanda is het super, zo ontzettend mooi en al erg veel gezien. Vanaf morgen ga ik twee dagen naar een nationaal park! Jaja het gaat echt gebeuren een wilde olifant, giraffe enz.. Wauw. Heel veel plezier daar nog dames, drink wat extra wijntjes voor Hannes en mij en ik wacht geduldig af tot jullie EINDELIJK weer terug zijn! Geniet ze! Heel veel liefs je huisgenootje!

  • 31 December 2013 - 14:53

    Petra Van De Wouw:

    Hoi Dorian,

    Wat een mooi verhaal om te lezen,en wat ben jij een waaghals daar boven tussen hemel en aarde.
    Zoals ik lees heb jij daar een geweldige tijd die je niet vlug zal vergeten. Geniet er nog van want voor je het weet zit jou tijd er daar weer op.
    Verder wens ik jou het allerbeste toe voor 2014

    groeten Petra

  • 02 Januari 2014 - 13:03

    Suzanne:

    Zo Dorian! Wat een geweldig leuke dingen heb jij de laatste tijd gedaan, echt super stoer :)
    Heel veel plezier nog daar. x Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Dorian

@Uyuni, Bolivia

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 25236

Voorgaande reizen:

23 September 2013 - 20 Februari 2014

Zuid-Amerika

30 Januari 2012 - 03 Mei 2012

Australië!

Landen bezocht: